ایلیا داودی نامقی

وبلاگ شخصی

ایلیا داودی نامقی

وبلاگ شخصی

ایلیا داودی نامقی

ایلیا داودی نامقی هستم، ساکن تهران، زبان فرانسه خوانده ام و به ادبیات، هنر، سیاست، روانشناسی و خیلی چیزهای دیگر علاقه مندم، علاقه اصلیم اما سینماست،فیلم نگاه میکنم و به شما هم توصیه میکنم فیلم نگاه کنید، نه اینکه فقط ببینید، نگاه کنید، درباره فیلمها بخوانید و بنویسید. من هم سعی میکنم همین کار را بکنم

طبقه بندی موضوعی

دکتر افضل وثوقی

چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۵۳ ق.ظ


متاسفانه با خبر شدم استاد بزرگ زبان و ادبیات فرانسه و مترجم برجسته زبان های فرانسه و انگلیسی دکتر افضل وثوقی دار فانی را وداع گفتن. ایشان از بزرگان ترجمه و اساتید برجسته ادبیات فرانسه و زبانشناسی در دانشگاه فردوسی مشهد بودن. در اهمیت تاثیر ایشان همین بس که بیش از نیم قرن در زمینه زبان و ترجمه فعالیت داشتن
متاسفانه در دوران تحصیل فرصت نشد آنطور که باید و شاید از محضر چنین استاد بزرگواری بهرمند بشم و این حسرت همیشگی خواهد بود. جوان بودم و خام و قدر ندانستیم....
برخی از آثار ایشان در زمینه ترجمه
- مسافر بی توشه اثر ژان آنوی
- تئاتر و اضطراب بشر اثر پیرامه توشار
- شب دوازدهم اثر ویلیام شکسپیر
- در باب هنر اثر گرودون گرگ

و همینطور بسیاری از کتب دانشگاهی رشته زبان و ادبیات فرانسه و رشته های مترجمی
#افضل_وثوقی #تسلیت #زبان_فرانسه #فرانسه #کتاب #ترجمه  #مترجم #ترحیم #استاد #زبان_شناس

  • محمد داودی نامقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی